W odróżnieniu od mini stron www serwisy internetowe są rozbudowane, a ich utworzenie wymaga sporej wiedzy, doświadczenia i odpowiednich narzędzi informatycznych. Serwis www nie tylko przekazuje pewne informacje, ale umożliwia też wykonywanie pewnych określonych działań na jego stronach. Portale, blogi, sklepy i banki w sieci to tylko niektóre przykłady serwisów internetowych.
Są one też jednym z podstawowych narzędzi reklamy, kontaktu z klientami, a nawet sprzedaży dla wielu firm. Na serwis internetowy składa się kilka stron, które są ze sobą powiązane. Tworzony jest on w taki sposób, aby możliwa była obustronna komunikacja pomiędzy klientami i firmą. Dzięki temu różnego rodzaju zamówienia i zakupy stają się o wiele łatwiejsze, a korzystanie z usług danej firmy jest miłe i przyjemne. Dzięki dobrze zrobionemu serwisowi internetowemu można na przykład szybko znaleźć potrzebny produkt. Obejrzeć jego dokładne zdjęcia i przeczytać szczegółowy opis. Następnie skierować do firmy jakieś dodatkowe zapytania, a po otrzymaniu odpowiedzi i podjęciu decyzji o kupnie wypełnić formularz, który pozwoli na szybkie dostarczenie towaru do domu.
Serwisy internetowe umożliwiają firmą promocję swoich produktów i usług, łatwy kontakt z klientami i współpracownikami oraz zminimalizowanie kosztów sprzedaży. Nic dziwnego, że chętnie przeznaczają one odpowiednią ilość środków na tego rodzaju narzędzie marketingowe. Samo stworzenie serwisu jest dość skomplikowane i oczywiście powinni zajmować się tym profesjonaliści. Wymaga dobrego zaplanowania najpierw jego ogólnego wyglądu, a następnie wszystkich szczegółów po kolei. Następnie rozpoczynają się konkretne działania czyli prace nad jego graficznym wyglądem, programowanie i w końcu stworzenie przez copywriterów tekstów na poszczególne strony. Każdy z etapów powstawania serwisu internetowego powinien być uzgadniany i zatwierdzany przez stronę zamawiająca. Serwis rozwija się w miarę jego użytkowania. Firma przedstawia kolejne produkty czy usługi, strony mają coraz więcej odwiedzin, zostają nawiązywane nowe kontakty, trwa wymiana korespondencji i informacji. Może okazać się, że w związku z intensywnym rozwojem działalności danej firmy powstanie konieczność rozbudowania serwisu.