Domena, jako istotna część adresu internetowego wpływa znacząco na jego atrakcyjność w sieci, która z kolei jest związana z ilością odwiedzin strony www odpowiadającej temu adresowi. Właśnie dlatego tak popularne jest obecnie przechwytywanie domen. Jeśli dysponuje się atrakcyjnym adresem można rozważać stworzenie serwisu www, zarabianie na reklamach umieszczonych na stronie, hosting lub po prostu sprzedaż domeny.
Jeżeli domena zawiera sformułowanie, które jednoznacznie odpowiada treściom jakie można umieścić na stronie www jej atrakcyjność, a zarazem wartość oceniane są naprawdę wysoko. Załóżmy, że ktoś szuka w Internecie firmy zajmującej się robieniem dachów. Jeśli wpisze do wyszukiwarki hasło „dekarstwo” pośród otrzymanych wyników na samej górze będą adresy zawierające to słowo. W ten sposób szybko trafi na stronę jakiejś firmy, o której nazwie nigdy nie słyszał. Właśnie dlatego odpowiedni adres jest tak ważny i większość przedsiębiorstw zrobi wszystko, żeby zdobyć domenę zawierającej słowo klucz związane z jej działalnością. Jeśli w oczywisty sposób kojarzy się ono z tym, co jest proponowane na stronach serwisu domena warta jest naprawdę sporo.
Jednak atrakcyjne domeny kupowane są też po to, aby odpowiednio je zagospodarować i czerpać z tego zyski. Najprostszy przykład to stworzenie strony w celu umieszczania na niej linków reklamowych. Oczywiście prowadzą one wówczas do innych powiązanych tematycznie stron internetowych, których właściciele płacą odpowiednie kwoty. Bywa też tak, że domena jest kupowana po to, aby drożej ją sprzedać. W związku z tym zaczyna się kształtować w Polsce coś takiego, jak rynek wtórny domen internetowych. Niektóre z nich osiągają bardzo wysokie ceny sięgające nawet kilkuset tysięcy złotych. Aby znaleźć ciekawą domenę do odkupienia można skorzystać ze specjalnego serwisu aukcyjnego. Domeny są sprzedawane także przez firmy hostingowe. Tak czy inaczej źródło powinno być pewne, profesjonalne i bezpieczne. Czy kupowanie drogich domen jest faktycznie opłacalne? Dla dużych firm, które mogą pozwolić sobie na odpowiednie wydatki na wspieranie marketingu internetowego na pewno tak.